Bij het schrijven van de advertentietekst is het belangrijk om de advertentie simpel, maar duidelijk te laten. Gebruik hiervoor een korte, maar duidelijke omschrijving van het product. Laat daarnaast de unieke verkooppunten of USP’s (Unique Selling Points) duidelijk naar voren komen.
Tips:
- Let vooral op de eerste 160 tekens van de advertentie. Dit zijn de woorden die getoond worden in de zoeklijst en de kans op een klik op de advertentie beïnvloeden.
- Geef informatie over de kwaliteit, de garantie, de levering en de betaling van het product.
- Voeg urgentie toe aan de tekst:
- “Nu in de aanbieding”,
- “Op = Op”,
- “25% – 40% korting op wintercollectie 2014”
- “SALE”
- “Buitenkans”
- “Aanbieding”
- “Al vanaf € …”
- Haal de obstakels weg die een potentiële koper nog zou kunnen hebben:
- “Gratis verzendkosten vanaf €40”,
- “30 dagen bedenktijd”
- “Gratis retourneren”
- “Vandaag besteld, morgen in huis”
- Experimenteer met de prijs in de titel:
- “Buggy met extra grote boodschappenmand voor €69,95”
- Zeg iets over jezelf als verkoper:
- “Al 7 jaar een goede én goedkope keus in kinderkleding!”
- Betrouwbaar
- Klantvriendelijk
- Goede service
- Groot assortiment
- Toon foto’s van de voorkant, de achterkant en details van het product.
- Voeg aan eind van de tekst reden toe om door te klikken naar website:
- ‘Zie onze uitgebreide en gebruikersvriendelijke webshop voor meer buggy’s en bijbehorende accessoires .’